25.8.2009

Suomalainen bussissa, onko ärsyttävämpää nähty?

Ensin ihan pakko sanoa, että kävin siis parturissa eilen. Nyt ei ollu kyseessä Jonnan tekoset :D

Ja mitä nyt oon ymmärtäny, monet toivois että värjäisin tummanruskeiks? No, ite en oo siihen vielä valmis. Syy tähän on se, että mulla oli joku kolme vuotta putkeen ihan vetyperoksidiblondit, kunnes vaihoin ruskeeseen. Se oli tosi iso muutos ja seuraavalla kerralla ku ite värjäsin ruskeeks, niistä tuli mustat..

Se oli ihan kamalaa, vaikka ne oli mukavaa vaihtelua - en päässy niistä yli puoleen vuoteen eroon! Ja mullahan tunnetusti mieli muuttuu ajan myötä myös hiusten suhteen, yllättävän nopeesti.. Joten malttakaa mielenne, uskon että luvassa on piakkoin ainakin raitoja tai ehkä hieman tummennustakin. Kuka tietää mitä päähäni seuraavaksi pilkahtaa! Jopas oli osuvasti sanottu..



Tänään mulla on ollu ihan typerä päivä, lievästi sanottuna! Tai ei päivässä sinänsä mitään vikaa ollu, koska mulla oli vaan yks tunti koulua ja seki alko 13.15!

Sain nukkua tavallista pidempään, mutta silti asiat jos toisetkin on ärsyttäny.



Koulun oppitunteja en jaksais nyt yhtään, muuta koulua erittäin hyvin ;)
Kaikista mua ärsyttävistä asioista en täällä nyt ala avautua, mutta..

Mun on nyt pakko valittaa suomalaisten bussikäyttäytymisestä! Ties kuinka monta kertaa mun kaverit on joutunu kuuntelemaan samaa mun suusta.

Kuvitellaan, että bussi on niin täynnä että joutuu menemään istumaan jonkun viereen niin että on ite käytävän puolella. Itelleni on näin käynyt lukemattomat kerrat.
Mietitte varmaan, että mitä pahaa tässä nyt on? Ei olekaan, suunnaton ärsytys alkaa kun vieressä istuvan pitäisi jäädä pois bussista, enkä itse ole jäämässä vielä.

Vieressä istuva alkaa tekemään epämääräisiä merkkejä, laittamaan kaulahuivia paikoilleen, siirtämällä laukkua hieman tai hytkymällä epämääräisesti penkillä..

Kaikista ärsyttävintä on, jos vieressä istuva henkilö kurottaa ylitsesi painaen STOP-nappulaa, että varmasti näen että hän on jäämässä pois seuraavalla pysäkillä.



Mikseivät suomalaiset saa sanaa suustaan bussissa? :D "Anteeksi, jään nyt"-lause kelpaisi hyvin, mutta ei! Pitää tehdä kaikesta monimutkaista möngertämällä penkillä tai liikuttelemalla laukkua hien valuessa otsalta alas, että pääsee varmasti pois bussista... Raivostuttavaa sanon minä!

Ite teen aina niin, että jos tajuan jonkun viestittävän mulle että haluaa ulos, istun vaan paikallani enkä tee mitään ellei vierustoveri avaa suutaan.

Useimmiten bussissa oon väsyny, etenki jos meen kouluun aamulla. Mikä voisikaan olla ärsyttävämpää jos bussi pursuaa tyhjiä paikkoja ja joku tulee viereen istumaan ja joudun pitämään laukkua sylissäni?! Oonkin ottanu bussi-motokseni "Jos vieressä istuva ärsyttää sinua, ärsytä sinä häntä!"



Ja niin teenkin. Kuuntelen musaa täysillä, liikun tai mm. puhun puhelimessa kovaan ääneen, että vieressä istuva tajuaa ettei häntä kaivata siinä :D Saatan vaikuttaa valittavalta ja ärsyttävältä, mutta niin se vaan menee ettei suomalaisten bussikäyttäytymisestä ota selvää kukaan.

Ja terveisiä vaan bussikuskeille jotka eivät tervehdi ku mä ilosesti moikkaan!

Kukaan muu kokenut samaa vääryyttä tai tuntenut ärtymystä kertomiini asioihin?
Vai mietinkö oikeesti outoja asioita.. :D

Ainiin, tänään oli tosiaan tunti koulua ja sen jälkeen menin Ninan kanssa Tapiolaan.
Käytiin subissa, koska ei ehitty syömään koulussa. Metsästin myös uutta vihkoa, jotta saisin tunneilla jotain kirjotettua ylös..

Sellainen löytyi ensimmäisestä kaupasta johon menimme, ja se sopii mun laukkuun enemmän ku täydellisesti!



Tosiaan, mun huoneessa vallitsee kaaos

Tietsikkapöydästä en edes kehtaa laittaa tänne kuvaa :D

Päätin, että ostan Gossip Girlin Suomessa esitetyt tuotantokaudet ja katon niitä vaikka tuhat kertaa koska kyseinen sarja loppu tänään.. Miks mulle käy aina näin, kaikki hyvät sarjat jää tauolle tai loppuu kokonaan? :(

Huomisen suunnitelmissa ainakin (pikaista) siivoilua, näillä näkymin stadissa käymään ja muusta en tiedä.

Ajattelin, että huomenna voisin toteuttaa joskus toivotun "Päivä söpön kanssa" postauksen jossa kuvaan lähes kaiken mitä teen päivän aikana. Mitenköhän se onnistuu..

Ei muuta tällä erää! ♥ söpö

Ps. Huomenna on siskoni Jonnan synttärit! Muistakaa onnitella ;)

44 kommenttia:

  1. Mikään ei vituta dösässä enempää kuin se, että joku itsestään liikoja luuleva varaa kahta paikkaa säilyttäen toisella paikalla laukkuaan. Sen laukun voi pitää sylissä tai laittaa jalkojen väliin lattialle.

    Et tullu ajatelleeks, että osa ihmisistä on vähän arempia kuin toiset. Jotkut eivät halua puhua toisille ihmisille ja se sun täytyis osata tajuta. Pitää osottaa kohteliaisuutta vieressä istuvan eleille JA NOUSTA VITTU ILMAAN SIITÄ PENKILTÄ, jos joku vierestä haluaa pois.

    Seuraavan kerran kun nään sellasen kusipään, joka käyttäytyy kuin sä dösissä, lyön sitä naamaan.

    VastaaPoista
  2. Anonyymi: Mähän en mun vuittoneita lattialle pistä!!

    Ja ymmärsit kirjotukseni ilmeisesti vähä väärin, en mä oo mikään sellanen joka ei päästä ihmisiä pois bussista tai muuta.
    Mutta mä en oo ikinä nähny ketään joka olis sanonu mulle että haluis jäädä pois.. Ilmeisesti sun tekstis perusteella 99% suomalaisista on arkoja bussissa, mielenkiintosta että selvis seki ;)

    VastaaPoista
  3. mä tykkään ihan sikan sun blogist!
    jatka samaan malliin :) oot sulonen <3

    VastaaPoista
  4. Etsä ainakaan paranna mainettas tolla bussikäyttäytymiselläs, mieti vähän, puhuisitko itse tuntemattomalle bussissa? Sitä minäki, että otappas Joni nyt vähän itseesi....

    VastaaPoista
  5. söpöparaas<3 tuun aina aamul lukee postaukset et piristyn koulupäiväks :D

    VastaaPoista
  6. 1000000% samaa mieltä!!!! Siis se on niin raivostuttavaa kun sieltä joku helvetin ylilihava urpo vaan tunkee läpi kun ei osaa aukasta sitä suutaan! ja ei ne sun blurrit oo liian pahat, mut näkyy vaan aika selvästi ;D

    VastaaPoista
  7. Anonyymi: Kiitos :) Jatkan!

    Anonyymi: No totta helkkarissa puhuisin sen "anteeks jään nyt" verran.........

    Anonyymi: Hah :)<3

    Anonyymi: Älä :D

    VastaaPoista
  8. Miten sä voit edes ajatella noin raivostuttavasti kuin et: Sua vituttaa jos et saa pitää laukkuas siinä toisella penkillä. Hei haloo!? Ne paikat on tarkotettu ihmisille eikä laukuille. -.- Äitikin sanoo aina näin jos huomaa ettei paikkoja ole ja siinä on vaan laukku toisella penkillä: "Onko sun laukkus väsyny"? Kyllä lähtee laukku siitä hyvin äkkiä vittuun ja kyseisen henkilön naama valahtaa lattialle.

    VastaaPoista
  9. Niin että mua vituttaa aivan helvetisti toi sun juttus et ettet muka jaksa pitää laukkaus sylissä. Vou helvetti sanon minä. Ne paikat on tarkotettu istuttaviks eikä niille hemmetin laukuille. Toinen asia: Itse uskallan AINA sanoa jos olen jäämässä pois. Vaikka olen todella ujo ja vihaan yli kaiken sanoa sitä että anteeks mä jäisin nyt tässä niin sanon sen silti hampaita kiristellen. Ja tosiaan jotkut voivat olla ujoja eivätkä uskalla sanoa sitä että jäävät pois. Äitini oli lapsena todella ujo eikä uskaltanut sanoa bussissa jäävänsä pois vaan meni aina pysäkkinsä ohi kunnes vieressä istuva jäi pois.

    VastaaPoista
  10. No ite en ainakaa tänään voinut puhua yhtään kamalan kurkkukivun vuoksi, joten on aika tyhmää olettaa että aina jokainen olis valmis kertomaan vierustoverille että haluaa jäädä pois bussista. Koskaan kun ei voi tietää toisen tilannetta, joten helpointa on vaan hyväksyä se millä tavalla kukin itse haluaa asiansa esittää. Kuitenkin loppupeleissä bussimatkat, vaikka niitä päivittäin tekisikin, on aika pieni osa ihmisen elämää että tuskin se kenenkään maailmaa kaataa jos joku ei toimi siellä ihan saman etiketin mukaan kuin itse. Myönnän että jokaista varmasti ärsyttää jotkin pikku asiat, ei siinä mitään, ja sua nyt vaan sattuu ärsyttämään ihmiset bussissa.

    VastaaPoista
  11. ihanaaaaaaaaaaaaaaaat hiukset mut tee toki noille kulmakarvoilles jotai.. nypi ees

    VastaaPoista
  12. Kyl mä hyvin ymmärrän tota ärsytystä, pääkaupunkiseudulla toi varmaan on viel vähän yleisempää ku muualla. Mut eiköhän sen verran pitäs uskaltaa puhua et sanoo ees anteeks, kyl siitäki ymmärtää jo et on poistumas bussista jos tekee viel lähtemisen eleitä.. Täällä päin viereinen paikka vallataan silleen et istuu ikkunapaikalla ja laittaa omat jalat siihen toiselle paikalle tai toisin päin. Mun mielestä on ymmärrettävää et pitää laukkua viereisellä paikalla koska bussin lattia ei todellakaan oo maailman puhtain paikka, mut se on älytöntä jos näkee selvästi (tai se toinen pyytää) et on tulos viereen istumaa eikä tee elettäkää siirtääkseen laukkua.

    VastaaPoista
  13. Ensi kerralla,kun nousen pois bussista istuessani sun vieressä, indigoin aikeestani vetämällä sua pleksiin <3

    VastaaPoista
  14. joo, oon huomannu saman perkeleen rassavaa ku ihmiset vaan änkee bussissa jos vaikka seisois ei voi sanoa edes et "väistäisitkö vähän, kiitos" Mue ei pitää oikeen töniä et pääsee läpi. ja bussis oon huomannu ettei kukaan puhu mitään toisillensa ja kaikki on ihan totisia, sitten ku tulee nuoria jotka pälättvät bussissa niin saa vihaset katseet kuskilta ja muilta matkustajilta ihan ku sielä ei sais puhua.

    huomasin lontoossa että ihmiset on paljon ystävällisempiä vaikka bussissa ne tulee puhumaan sulle ja hymyilee jos kattoo päin ja sielä osataan sanoa että väistäsitkö, kiitos. Näitä tapoja vois olla suomessaki. : )

    VastaaPoista
  15. aws tää oli ihana postaus =) olen samaa mieltä ton bussijutun kanssa =)

    VastaaPoista
  16. aikaset synttäri onnittelut jonnalle 17.WEE ehk... se o jo iso tyttö . alatko kattoo bb:t ??

    VastaaPoista
  17. oooon sun suurin fani palvon maata sun jalkojen alla ootko mun chat-veli<3?

    VastaaPoista
  18. Oon TÄYSIN samaa mieltä sun kanssa suomailasten bussi tavoista!:D Mut kaikis raivostuttavinta on se kun puhuu puhelimeen ja sit joku takan istuva rupee valittaa sen vieres istuval "on se kumma ko puhelimeen täytyy nykyään huutaa"...Rakastan sun blogia, ihan täydellinen.:DD

    VastaaPoista
  19. eiii eihä gossip girl lopu kokonaa!?!?!?!

    VastaaPoista
  20. tuo on niin totta ! aina kaikki mummot jne laittaa jotai hanskoja kätee tai kaulaliinan tai ottaa repun/laukun kätee, että se ois joku lähtömerkki! minä ainaki aina sanon että: Anteeks voisitko väistää ? :D mutta tuo on tosiaanki raivostuttavaa ku ei voi suoraan sanoa. sitte, jos en ite tajua että se lähtee niin toinen vaan rynnii :D suomalaiset on varmaan sitte niin ujoja.. vai mistä tommone johtuu ? eihä niin paha ois sanoo tuntemattomalle kohteliaasti vaikka, että voisiko toinen väistää, että pääsee bussista pois. 100 % samaa mieltä sun kanssa !

    VastaaPoista
  21. heii, mul on samanlainen jättitaulu ku sul, love it ! ♥

    VastaaPoista
  22. Tampereella eri meininki tuo bussis :D kuskit moikkaavat ja vieressä istuvat kyllä sanovat että "anteeksi jäisin nyt" jne.. :D

    VastaaPoista
  23. HEI gossip girlin uudet jaksot alkaa ens kuun 14. pv, tosin ei tietty suomes :P mut netist voi tsiigailla jos on aikaa.
    ite en malta odottaa <3

    VastaaPoista
  24. Voisit joskus laittaa naamastas kuvan ilman blurria ja laseja, niin näkis edes vähän miltä näytät. Ja tosiaan, toi sun bussikäyttäytymises on kyllä tuhat kertaa ärsyttävämpää ku niiden jotka on hiljaa ja päästää viereen istumaan. Kato peilii, sähän se ärsyttävin mahdollinen vieressäistuja oot.

    VastaaPoista
  25. söpö mist ostat sitä lakkaa?..saako sitä netistä jos saa niin kertoisikko osoitteen : ).. ja viel että tiedätkä mtn nettisivuja joissa olis niinku miestenpukeutumisesta tai näin : ))

    VastaaPoista
  26. Anonyymi: Taisit ymmärtää vähän väärin pointtini. Mua ärsyttää, jos bussissa on muita vapaita paikkoja ja joku änkee just mun viereen! Menis vapaille paikoille joissa ei istu kukaan eikä mun viereen :D

    Anonyymi: Lue edellinen vastaus.

    Anonyymi: Niinpä, mun ärsytyksen kohteet ärsyttää mua eikä muiden tartte niitä ymmärtää :)

    Anonyymi: Lol.

    Anonyymi: No jos joku pyytää ni kyllä mä laukkuni siirrän..

    Anonyymi: Ihanaa<3 Mäki esitän aikeeni haastamalla sut oikeuteen ;)

    Anonyymi: Oon täysin samaa mieltä!!

    Anonyymi: :)

    Anonyymi: Kerroin :) Alan!

    Anonyymi: Tod<3

    Anonyymi: Kiitos paljon :)<3

    Anonyymi: Ei! Toi tuotantokausi loppu..

    Anonyymi: :) Samaa mieltä kanssa!

    Senni: :) Se on ihana!

    Anonyymi: Aijaa, oispa täälläki..

    Anonyymi: Ai, millonkohan Suomessa alkaa..

    Anonyymi: Haha :D

    VastaaPoista
  27. Anonyymi: No sitä lakkaa saa mun mielest kaikkialt :D Stokkalta jne.
    Tiiän mä joitain, voin laittaa joskus :)

    VastaaPoista
  28. Vaikka mä ymmärrän sun pointin tossa bussijutussa, niin et kuitenkaan taida ajatella noita muita siinä bussissa olevia kun vieruskaveris takia alat puhua puhelimessa lujaa jne. Mut hei sulla on kiva blogi, seuraan säännöllisesti :)

    VastaaPoista
  29. mua taas ärsyttää, jos istun jonku vieressä ja painan stop-nappia, niin se vieruskaveri pomppaa heti ylös vaik olisin ihan hyvin voinu nousta vast myöhemmin ja sillon ilmottaa aikeistani PUHUMALLA! mä nimittäin tykkään painaa stoppia ajoissa, et kuski osaa varautuu, mut ovelle ei tartte siirtyy ku vast just ennen pysäkkiä.

    tyhjäs bussis pidän aina laukkuu viereisel penkil ja oon sitä mielt, et pitää olla vähän friikki jos tunkee siihen viereen istuun vaik bussi olis täynnä vapait paikkoja. mut ehkä jotku kaipaa läheisyyttä. :)

    VastaaPoista
  30. Oon niin samaa mieltä sun kans tosta bussikäyttäytymisestä. En esim. tajuu tota kommenttii: ''..mieti vähä, puhuisitko itse tuntemattomalle bussissa? Sitä minäkin, että otappas Joni nyt vähän itseesi....'' mitä ihmeellistä puhuu just sen verran et ''anteeks, jään nyt täs.'' EN YMMÄRRÄ!:D

    Ihmisethän valittaa Suomes jo siitäki et julkisis ei sais käyttää esim kännykkää, koska se on häiritsevää?! :D:Dd

    mmatti-

    VastaaPoista
  31. kai nyt ihmiset saa olla bussissa semmosii ku niitä huvitttaa! jos joku ei sano et jään nyt mut näyttää sen selvästi nii mitä vitun väliä? ja jos joku tulee sun vieree istuu etkä haluis et tulis, NII VITTU KÄVELE KOULUUN:D mikä suo vaivaa

    VastaaPoista
  32. Nää jotkut höpisee siitä, että SÄ olisit joku hirviö tässä tapauksessa, kun "käyttäydyt MUKA huonosti." Siis mitä? Missä välissä? Ihmisille on se puhetaito annettu, SAAAA KÄYTTÄÄ PITÄÄ KÄYTTÄÄ KÄYTTÄKÄÄ . :D:D:D En tajuu

    Haha, viimeks tänään kelasin kanssa noita dösä juttuja, ja olen sun kanssa IHAN samaa mieltä xD

    Nämä ärsyttää mua (Toistelen varmaan sun lauseita aika lailla..)
    1. Dösäkuski ei moikkaa, vaikka mä sanon "Moi!" Siis eikö se ihan tapoihin kuulu? Ei siihen musta auta mikään "Oon vaa dösäkuski, tehtäväni on ajaa." No ei se siinäkään vaiheessa ikinä aja, kun mä dösään astun.
    2. Just toi, että ei sitä suuta saa auki ja sanoa, "Jäisin nyt." Jatka vaan sitä, että et nouse jos ei oikeesti avaa suutaan. Mä sanon aina "nyt oisin jäämässä." Yms.
    3.Joo ja jos bussissa on 15 vapaata paikkaa, ni totta mooses mun viereen pitää just änkee, vaikka ois kädet täynnä kassia sun muuta pussukkaa. Toki silloin "saa" tulla, jos ei tosiaan muuta paikkaa ole.

    VastaaPoista
  33. hehei mulla on melkein samanlaiset kengät! noi siniset. ja just tänä aamuna bussissa joku pikkupoika vaan tuijotti siinä käytävällä ja oli kovastikin tulossa siihen viereen istumaan :( se on kans ärsyttävää jos ei kysy, voiko tähän istua vaan suunnilleen istuu repun päälle!

    VastaaPoista
  34. oot ihana <3 voitaisko tavata joskus ku haluisin oikeesti tutustuu suhun?

    VastaaPoista
  35. saaks tulla moikkaa jos näkee sua vaik stadis? p.s.mul tulee nälkä tost sun paidast.nam!

    VastaaPoista
  36. haha hajosin ku kaikki valittaa sulle SUN BUSSIKÄYTTÄYTYMISESTÄ :DD
    en mäkää guessii lattialle laittais ;)

    VastaaPoista
  37. lol toi sun bussikäyttäytymises !

    VastaaPoista
  38. Suomalaiset on kyllä ärsyttävän tylyjä, onko se niin vaikeaa sanoa että "jään tässä" :D

    VastaaPoista
  39. Minä en just ymmärrä sunlaisia "yhyy mä istun täs niin kaua et toi avaa suunsa" -ihmisiä.

    Jos huomaa että toinen on selvästi lähdössä, miksei sillon voi vaan väistää?

    Kuvitellaan et joku istuu mun vieressä bussissa, sillon
    1) kyllä, kurotun vieressä istuvan yli painamaan stoppia. Miten muutenkaan voisin sitä painaa? Pitäähän kuskinkin tietää, että oon jäämässä.
    2) laitan hanskat käteen (jos mulla hanskat on). En viestittääkseni vieressä istuvalle jääväni pois, vaan siksi, koska mulla on tapana laittaa ne hanskat käteen ennen poisjäämistä.
    3) Nostan laukun lattialta syliin.

    Jos vieruskaveri ei tajua tässä vaiheessa väistää pysäkin kohdalla, ajattelen hänen olevan jotenkin vajaaälyinen, ja ilmotan selkeästi ja hitaasti puhumalla (että henkilö varmasti ymmärtää) jääväni pois.

    Ei sillä, ettenkö uskaltais suutani avata, mutta miksi sitä persettä ei vaan voi nostaa, jos huomaa toisen olevan jäämässä?!?!?!

    VastaaPoista
  40. VOI SUA! Kuule, sä sait mut heräämään! Mä pistän korvan taakse ton, että vois avata suunsa, jos tahtoo jäädä pois seuraavalla pysäkillä. Sä oot aivan oikeessa, vois tosiaan sanoo jtn.. Tiesikkös, Belgiassa yleensä sanotaankin aina "Pardon", jos haluaa jäädä pois. Mäki taidan tästä lähtien avata suuni täällä Suomessa, kun tahdon jäädä pois seuraavalla.. Joni, sä juuri teit musta paremman ihmisen! ;DD

    VastaaPoista
  41. Vaikea se on puhumalla yrittää viestiä jäävänsä pois, kun vierustoverilla on luurit korvilla ja musiikki kuuluu toiselle puolelle Suomea asti. ;)

    VastaaPoista
  42. Vuitton lattialle tai takas kauppaan, miten voi olla tommonen? KAIKKIA ärsyttää jokin, pitääkö sunkin olla ääliö jos joku ei saa suutaan auki? Jos sua inhottaa että toinen elein yrittää sulle viestittää ni kysy ihmeessä "Ai, oot jäämässä pois?" No sinäpä siitä sitten siirryt ja otat vuittonin kauniiseen tassuun. Älä tee tikusta asiaa vaan kasva aikuiseksi.

    VastaaPoista
  43. ehotus: anna pikkasen rahaa hyvätekeväisyyteen ?

    VastaaPoista
  44. Tuosta bussijutusta tuli mieleen sellainen asia, että jotkut ovat oikeasti ihan hirveän ujoja ja arkoja eivätkä edes uskalla sanoa sitä että "anteeksi jäisin tässä". Esim. sos. tilanteiden pelosta kärsivät ihmiset tai mutistit. Itselläni on sosiaalisten tilanteiden pelko ja juuri tuollaisten pienten kohteliaiden huomautuksien sanominen on vaikeaa. Onhan se toki ärsyttävää jos kaikki ovat sellaisia että rynnivät vain päätä pahkaa eivätkä edes viitsi pyytää väistämään, mutta joskus täytyy hyväksyä se että suomalaiset ovat suurilta osin melko epäsosiaalista kansaa, niellä ylpeytensä ja päästää se viereinen kaveri pois ilman sen suurempaa häslinkiä. Tämän kommentin tarkoitus ei siis ollut mitenkään nipottaa tai narista, mutta halusin vain huomauttaa, koska empatia mahdollista ujoa tyyppiä joka haluaa ulos bussista on suuri. :)

    VastaaPoista