6.7.2010

I'm ONT a palstic bag

Viikon mittainen Maltan lomamme jatkui sunnuntaina, herätyskello pärähti soimaan kahdeksalta ja voin kertoa että nyt herätys ei ollut mieluisammasta päästä.. Oltiin ilmottauduttu Aurinkomatkojen tarjoamalle retkelle, joka jäi meidän ainoaksi "valmiiksi järjestetyksi" retkeksi, koska haluttiin seikkailla ilman mitään apua :D Tosiaan, meillä oli puoli tuntia aikaa käydä suihkussa ja laittautua edes jotenkin järkevän näköiseksi.. Juostiin bussiin, joka ei onneks ollu lähteny ilman meitä vaan odotti kiltisti hotellimme edessä!

Retkemme ensimmäinen etappi oli joku todella muinainen temppelialue, joka oli ainakin mun mielestä ihan mielenkiintoinen! Joku suomalainen taisikin tokaista "tulipas taas yksi turha ja mitätön kivikasa kuvattua". Että mua ärsyttää tollaset, miks lähteä retkelle minkä päämääränä on vanha temppelialue?! :D

Pikaisesti pyörähdettyämme temppelialueella, matka jatkui kohti Blue Grottoa joka on upea muodostelma kallioita. Huvittavat paikalliset venemiehet veivät meidät veneillään ihastelemaan ja kuvaamaan jylhiä kallioita!

Veneillä huristelun jälkeen käytiin Annetten kanssa vähän pidemmällä kävelemässä ja meille tuli taas järkyttävä kiire bussiin..

Vihoviimeinen päämäärämme oli markkinat, jotka olivat suoraan sanoen aivan kamalat. Meillä molemmilla oli hirveä nälkä ja voin kertoa etten oo ikinä syönyt niin pahaa ruokaa kuin kyseisillä markkinoilla.. Voitte varmasti myös kuvitella, miten ihanaa on kolmen tunnin yöunien jälkeen katsella raakoja mustekaloja ja haistaa kuvottava kalanhaju minne ikinä kulkikin....

Markkinoiden jälkeen bussikuski kyyditsi meidät takaisin hotellille josta suuntasimme jälleen kerran rannalle. Illalla päätimme lähteä kävelylle pimeille Maltan kaduille ja mulla oli ekaa kertaa päälläni pitkähihainen koko matkan aikana, että mulla oli kuuma!

Seuraavana päivänä, eli maanantaina lähdimme aamiaisen jälkeen kohti shoppailuparatiisia, missä mä vähän villiinnyin sekä ostosten että valokuvaamisen suhteen.. Otimme myös lautan Maltan pääkaupunkiin Vallettaan joka oli mielestäni ehdottomasti kaunein kaupunki koko saarella. Mulla oli ensimmäistä kertaa päälläni tuunailemani vetskaripaita!

Käveltiin ihan sairaasti, enkä varmaan ikinä elämässäni oo juonu niin paljon vettä ku kyseisenä päivänä! Illalla ei jaksettu tehä mitään erikoista, lahnauduttiin hotellin ravintolaan syömään pizzat ja illalla kirjoteltiin kortteja.

♥ söpö

1. HEDELMÄLLISYYDEN JALAT! :D ja saatan ehkä haluta takas niinkun nyt heti...

2. ihania kuvia, oot kyllä ilmeisesti todellaki ottanu lomasta irti KAIKEN :)

kiva ettei kaikki vaan ainoastaan biletä maltalla.

3. mäki haluun matkalle NYT heti.. ah, ihania kuvia!
    onneksi pääsen jouluksi kattomaan KIVIKASOJA Egyptiin :D:D

4. ihan supersiisti toi hyppäyskuva !! :D

5. Ooooii ihanan kirkasta toi vesi ja pirun hienot maisemat! Haluun kans johonkin etelään :<