30.10.2015

TATUOINNEISTANI

Tajusin tossa yksi kaunis päivä etten ole kunnolla esitellyt uusinta tatuointiani minkä kylläkin otin jo muutamia kuukausia sitten joten nyt jos koskaan on aika pienimuotoiselle tatuointipostaukselle. Ensimmäisen tatuoinnin otin näihin aikoihin vuosi sitten. Sitähän sanotaan että tatuointeja pitäisi miettiä kauan ennen kuin ne ottaa ja voin kertoa että olin monen monta vuotta halunnut paljon tatskoja ja pölpöttänyt jo lukiossa himostani Peter Pan-aiheista tatuointia kohtaan. Liskogalleriassa käteeni hakattiin kyseinen ikinuori satuhahmo ratsastamassa yksisarvisella. Annoin tatuoijalle melko vapaat kädet ja olin enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen. :)

Mikä tämän ensimmäisen tatuoinnin syvempi merkitys sitten on? Sitä tuskin on vaikea arvata. Olen aina sanonut ja minusta on sanottu että olen oman elämäni Peter Pan. Tahdonkin aina säilyttää sen tietyn lapsenmielisyyden itsessäni enkä ottaa elämää liian vakavasti. Yksisarvinen taasen edustaa, yllätys yllätys, vahvuutta olla erilainen. Niin kuin minä olenkin ja tulen aina olemaan. "Always be yourself. Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn." Jokaisessa tatuoinnissani on ruusuja ja niille nyt ei sen kummoisempia selityksiä ole ja tarvitseeko ollakaan - ne ovat niin cooleja tatskoissa. ;)

Rakastan satuja ja värikkäitä tatuointeja mistä päästäänkin hyvällä aasinsillalla toiseen tatuointiini joka sijaitsee oikeassa jalassani. Hullaannuin totaalisesti Tim Burtonin Liisa Ihmemaassa-elokuvasta ja jo useana vuonna mut on voinut bongata niin naamiaisista, töistä kuin normipäivinäkin kuvauksissa heilumassa Hulluna Hatuntekijänä. Niin paljon esiintymistä ja heittäytymistä rakastan että tatuoin Hatuntekijän hatun jalkaani, unohtamatta ruusuja mitä siis löytyy kaikista kolmesta tatuoinnistani. Tästäkin tatskasta löytyy paljon värejä ja löytyypä hatusta hauska keksimäni yksityiskohtakin, sulka sateenkaaren väreissä. Kaksi ensimmäistä tatuointia kuvaavat täydellisesti minua ja intohimojani.

Niin kuvaa kyllä kolmas ja tällä hetkellä viimeisin kuvanikin. Olen täällä bloginkin puolella usein kertonut syvästä intohimostani kalastamista kohtaan ja olen aina pienestä natiaisesta aikuisiälle asti odottanut kalareissuja mökille kuin kuuta nousevaa. Kyllähän aito kalamies nyt kalatatuoinnin tarvitsee. ;) Olin jo pidemmän aikaa miettinyt millaisen kalan tatuointiin haluan kunnes Kuusamossa bongasin matkamuistomyymälästä taskumatin jossa oli maailman hienoin kuva lohesta. Se toimi inspiraationa tähän tatuointiin minkä otin Hatuntekijä-tatskan tavoin La Muerte Inkissä. Olen aina lähettänyt tatuoijalle muutaman kuvan ja antanut todella vapaat kädet. Joka kerta olen yllättynyt todella positiivisesti ja pidän suunnattomasti jalassani olevien tatskojen yhtenäisyydestä. Vielä mahtuu samaan jalkaan yksi samankokoinen kuva ja se onkin seuraavana to do-listalla. ;)

Kuvat Johanna / Studio Joko Kuva
 
Se nyt on sanomattakin selvää että pidän tatuoinneistani mielettömästi enkä todellakaan ole vielä saanut tarpeekseni. Vaikka mulla on kolme isoa tatuointia suht näkyvillä paikoilla ja haluan lisää, ne saa helposti piilotettua jos sille tarvetta on esimerkiksi työn puolesta. Jotkut joskus päivittelevät että mitäs sitten jos en joskus saa työpaikkaa sen takia että mulla on tatuointeja? Sitten mä haistatan pitkät ja huudan perään että "ette tiedä mitä menetitte". ;) Muutamat ovat hieman päivitelleet myös sitä seikkaa että kauhean nopealla tahdilla otan tatskoja. So what, jos niitä on aina halunnut ja hyvältä tuntuu niin miksei niitä sitten ottaisi.

Kuulisin mielelläni kertomuksianne liittyen tatuointeihin. :) Onko sinulla tatskoja, oletko aina halunnut vai etkö missään nimessä sellaista ottaisi?

Tähän loppuun vielä vastaus kahteen yleisimpään kysymykseen mitä varmasti muillekin tatuoiduille esitetään. Maksaa ja sattuu. :D

8 kommenttia:

  1. otin muutama viikko sitten ensimmäisen tatuointini. se on iso, tumma ja näkyvällä paikalla ja rakastan sitä enemmän päivä päivältä. se sanoo minulle joka päivä, älä koskaan pelkää tarttua hetkeen ja seikkailuun tai mieti liikaa. yleensä se vaan pahentaa asiaa. sitten kun olen vanha, se muistuttaa minua siitä, etten koskaan saa menettää sitä 20-vuotiaan lapsen asennetta jolla ko tatuoinnin otin.

    VastaaPoista
  2. Mä otin ensimmäisen tatuointini paria päivää vaille 16 vuotiaana, ja nyt olen 22 ja tatuointeja on kertynyt 11 kappaletta :D olen aina ottanut uuden että on ollut max puoli vuotta väliä, ja nyt olen jo seitsemännellä kuulla raskaana enkä ole voinut ottaa ja on kauhea tatskakuume koko ajan! :D se on jännää miten niihin jääkään niin koukkuun! Todella hyvin sopii nuo tatskat sinulle! :)

    VastaaPoista
  3. Aivan ihania noi sun tatskat, värit on varsin herkulliset ja näkee kyllä että tatuoija todellakin osaa asiansa. :) Multa löytyy tällä hetkellä kolme tatuointia, isoin niistä on suosikkikitaristini muotokuva ja sain kyllä kuulla useammaltakin ihmiseltä että "kyllä sä aivan varmasti kadut sitä myöhemmin"... Noh, erittäin ylpeästi suuren ja näyttävän tatskani olen jo pari vuotta kantanut, eikä se oleminulle vain muotokuva vaan muistutus siitä, miksi olen tällainen kuin olen ja kuinka kyseinen henkilö sai minut hyväksymään itseni ja uskaltamaan olla juuri sellainen kuin olen...

    Tulipa stoori, pitkiä kommentteja tulee harvemmin kirjoitettua.. :D Mitäpä tähän vielä sanoisi, sulla on huippuhyvä blogi ja vaikutat myös huippuhyvältä tyypiltä. :)

    VastaaPoista
  4. aa-a, tavallaan haluisin mut sit taas oon just sellanen "mitä jos se kaduttaaki sit joskus" tyyppinen nii en tiiä! mut ehkä just joku mandala joskus ois tosi kiva. btw etenki toi sun Hullu Hatuntekijä - tatuointi on tosi kiva!

    VastaaPoista
  5. Oletko sinä töissä Lintsillä vai oliko se Alepassa?

    VastaaPoista
  6. Tatuoinnit on nykyään ihan white trash kamaa. Ei kukaan kultivoitunut ota enää leimoja nahkaansa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoilla linjoilla tuon jälkimmäisen anonyymin kanssa vaikka asia onkin hieman karusti ilmaistu; eiköhän se ole jokaisen oma asia (kultivoituneen tai sellaisen joka joutuu kyseisen sanan googlesta selvittämään), mikäli tatuoinnin haluaa. Itse en ainakaan koe olevani kovin sivistymätön vaikka tatuointeja omistan, kuten ei myöskään esimerkiksi tämän blogin kirjoittajakaan jolla on todella hyviä mielipiteitä ja joka on selvästi "kultivoitunut" vaikka onkin ottanut tatskoja iholleen (hiton hienoja leimoja btw!). :D

      Poista